Review Aversions Crown - Hell will come for us all

Artiest: Aversions Crown

Album: Hell will come for us all

Genre: Deathcore

Label: Nuclear Blast

"De band gaat tot het uiterste om met al het goede, het kwade te overwinnen!"

"Hell will come for us all", en zeker als je graag naar metal luistert en je niets aantrekt van wat er zich hier op aarde afspeelt.

De band Aversions Crown deelt deze mening duidelijk met jullie en dat hoor je knebaar in hun gelijknamige album. Hell will come for us all begint meteen met een diepe intro waarin mooi gebruik word gemaakt van de gedempte gitaar- en drumgeluiden wat er voor zorgt dat je meteen voelt dat er iets groots staat te gebeuren. Wacht enkele seconden af en dan valt het gedempte geluid weg waardoor je meteen in de muziek zal worden meegesleept. Op het einde van het eerste nummer valt er een stilte, die een zware impact op je kan hebben. Tijdens deze stilte zal je zachtjes de muziek zich horen opbouwen wat leid naar de allereerste breakdown en je denkt meteen: ik wil meer horen van dit!

Wanneer het tweede nummer begint is dat meteen met een snel en technisch stuk dat ervoor zorgt dat je zeker niet zal kunnen blijven stilzitten. Er word dan ook doorheen het hele album goed gebruik gemaakt van een geweldige switch tussen verschillende vormen van screams en dat in combinatie met zeer technische en fascinerende muziekstukken maakt dit album zeker uniek en elke keer er een breakdown aankomt word deze zeker goed ontvangen door de luisteraars, die hier zeker niet op zullen kunnen blijven stilzitten.

Doorheen het album merk je wel vaak dezelfde technieken op, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door een geweldige zanglijn, een legendarisch stukje gitaarspel of weerzinwekkende drumstukken en dat maakt dat dit album zeker een plaatje is. De combinatie van deze technieken zorgt er dan ook voor dat je zal worden meegesleept in dit album. Een beetje alsof je wegzakt in je stoel, je ogen sluit en rechtstreeks in een epische quest terechtkomt.

Op deze quest neem jij het op tegen demonen en dankzij de sterkte van de nummers geeft dit je een boost en vertelt het je dat, zolang je famillie en vrienden aan je zeide hebt staan en deze niet vergeet, je sterk genoeg zal zijn om deze quest te overleven. Als climax hoort daar dan nog ongetwijfeld bij dat dit de zwaarste battle in de geschiedenis van de mensheid is en terwijl jij je troepen hebt kunnen versterken tijdens deze epische strijd heeft de demonische zijde dat uiteraard ook kunnen doen.

Aan beide zijden zullen er uitteraard verliezen worden geleden, dat is onvermijdelijk en word duidelijk gemaakt in het laatste nummer. Maar door moed en inzet en het feit dat je energie blijft putten uit de kleinste dingen, zal het goede uiteindelijk overwinnen van het kwade. Zolang jij maar blijft geloven in jezelf is alles mogelijk.

1. The Soil
  2. Born In The Gutter
  3. Paradigm