Review Body Count - Carnivore

Uw beoordeling: 7

Artiest: Body Count

Album: Carnivore

Genre: Hardcore

"BC, Yeah Motherfuckers!!!"

Wanneer wij zien dat Body Count een nieuw album heeft, maken wij altijd een klein vreugdesprongetje en kunnen we een: “Body Count Motherfuckersssss!!!” nog net onderdrukken.

Een tijdje geleden kregen we als voorproefje de titeltrack en tevens de openingstrack van het nieuwe album, Carnivore voorgeschoteld. Een donkere, zwaar groovende track, met uiteraard venijnig kritiserende lyrics. Want wie denk dat Ice-Motherfucking-T gekalmeerd is nu hij de 60 (jaja) gepasseerd is, komt echt wel van een kale reis thuis. Tracy Marrow (Ice T’s echte naam) is nog steeds boos op de wereld en dat zal je geweten hebben! Bum Rush is dan weer echt een oldschool BC nummer, zoals er helaas te weinig terug te vinden zijn op Carnivore!

Het album bevat aardig wat vocale gastbijdrages zoals die van Riley Gale (Power Trip) op Point the Finger: een nummer dat je echt bij de keel grijpt om je dan genadeloos door elkaar te schudden. De moord op rapper Nipsey Hussle zorgde er dan weer voor dat Ice uit zijn comfortzone trad en het eerder verrassende When I'm Gone bij elkaar schreef. Dit nummer deed ons een beetje terugdenken aan The Winner Loses van hun debuutalbum. Dit keer komen ze echter nog verrassender uit de hoek, mits de zeemzoete en zeer geslaagde bijdrage van Amy Lee (Evanescence). De bijdrage van Jamey Jasta (Hatebreed) vinden we dit keer dan weer iets minder geslaagd. Ook de remake van Colors uit 1988 konden we iets minder pruimen. Het enige meldenswaardige daarvan is dat Slayer-icoon Dave Lombardo, de drumpartij hiervan inspeelde.

Zoals we  de laatste albums gewoon zijn, staat ook hier een cover op, ditmaal niet van Slayer, maar de überklassieker van Motörhead: Ace of Spades! Ze blijven trouw aan het origineel en dat is misschien een wijze keuze, dus hier kunnen we spreken van een geslaagde hommage! No Remorse is dan weer vlijmscherp met heerlijke old school power chords van Ernie C (ook al de 60 gepasseerd) en een wederom wild om zich heen slaande en niets of niemand ontziende Ice-T. Op afsluiter The Hate is Real, laat Ice-T zijn afkeer van racisme nog maar eens terecht blijken. Ook de drum- en gitaarpartijen op deze track konden ons wel bekoren. Maar - en nu komt de grote maar - het (originele) album telt maar 35 minuten. We hebben het hier over de versie zonder toemaatje 6 In the Morning en de live bonustracks. Slechts 35 minuten, dan moet het er in onze oren boenk op zijn en helaas missen we net te weinig BC-anthem-waardige nummers. Is het een slecht album? Zeker niet, daarvoor staan er dan weer te veel goede nummers op, maar het zal spijtig genoeg niet ons favoriete BC album worden!

1. Carnivore
  2. Point The Finger (ft. Riley Gale)
  3. Bum-Rush