Review Brujeria - Pocho Aztlan

0
Nog geen stemmen

Artiest: Brujeria

Album: Pocho Aztlan

Genre: Death metal

Score: 80/100

Ben je fan van death metal, grindcore of hardcore? Dan heb je waarschijnlijk wel al eens gehoord van het Mexicaanse Brujeria. Deze band vindt hun oorsprong in 1989. Ze bestaan of eerder bestonden uit muzikanten die zelf ook in een andere band zitten of zaten, namelijk bands als Fear Factory, Napalm Death, Dead Kennedys en At The Gates.

Alle bandleden spelen onder podiumnamen, geposeerd onder hun motto dat ze Satanische leden zijn van een Mexicaans drugsbordeel. Ze zingen nummers in het Spaans, die overweldigend gewelddadig zijn. De band heeft een lijst van controverses achter hun naam staan, zoals hun gewelddadige teksten, hun brutale en verachtelijke artwork op hun eerste album ‘Matando Güeros’, enzovoort.

Na een zestienjarige vertraging, komt het Mexicaanse Brujeria met een LP, namelijk ‘Poncho Aztlan’. In 2000 was hun laatste album ‘Brujerizmo’ een succes in de wereld van de death metal. Dit mede door hun groove georiënteerde muziek in combinatie met het subgenre deathgrind. In de nieuwe LP kunnen we deze muziek ook hard terugvinden. De rode draad in het muzikale gehalte is gebleven. Ondanks het groove genre is elk nummer death metal en grind gericht, zeker in nummers als Satongo en Culpan La Mujer. Hun muziek is in tegenstelling tot hun laatste album in 2000 meer verfijnder.

De band geeft meer groove, zorgt voor een andere dimensie van brutale slachtpartijen en lacht de wereld ook toe. Ondanks de death metal en de groove is er ook een sterke achtergrond van punk aanwezig, waar natuurlijk de humor niet mag ontbreken. Een apart iets is het toch maar die Brujeria, maar hun album is een sterke verwelkoming na al die jaren.

1. Pocho Aztlan
  2. No Aceptan Imitaciones
  3. Profecia Del Anticristo