Review Evil Invaders - Surge of Insanity - Live in Antwerp 2018

8

Artiest: Evil Invaders

Album: Surge of Insanity

Genre: Thrash Metal

Op 22 september 2019 maakten de heren van Evil Invaders de Antwerpse zaal Trix onveilig. Een uitzinnige zaal was getuige van dit spektakel. Ik hoor bijna het sceptische bij sommigen, waarom brengt een band met nog maar 2 studioalbums en 2 EP’s een live album uit? Beluister het album en je zal de vraag zelf kunnen beantwoorden! De Evil Invaders zijn gewoon een steengoede band die je live aan het werk moet gezien hebben, met een energie waarbij duracelkonijntjes verbleken tot prozackonijntjes.

De Invaders schieten uit de startblokken aan een snelheid waarvan Usain Bolt alleen maar van kan dromen. Zij doen dit zonder gas terug te nemen en vuren Bay Area thrashing riff na riff op de luisteraar af! De setlist is mooi opgebouwd uit heel hun oeuvre. Zelfs van het allereerste zelf getitelde album Evil Invadrs wordt Victims Of Sacrifice op het einde van onder het stof gehaald. Ook onze persoonlijke favorieten Master Of Illusion, Feed Me violence en Fast Loud and Rude ontbreken gelukkig niet in de set. Dit laatste nummer omschrijft misschien nog wel het beste wat je kan verwachten van de Invaders! Als toemaatje krijgen we ook nog de Venom Cover Witching Hour voorgeschoteld. Wanneer je denkt dat dit nummer onmogelijk sneller gespeeld kan worden dan dat Venom het doet, raad ik u aan eens naar deze versie te luisteren! Gitaarsolo’s en drumstokken vliegen je rond de oren op dit bol van adrenaline staande album. Ik baadde haast in het zweet door het alleen nog maar te beluisteren!

Dit album is een musthave voor de fans en voor zij die nog niet overtuigd zijn is het de best bloemlezing van wat Joe en zijn disciples te bieden hebben. Als dit album je niet heeft kunnen overtuigen, ik heb ergens opgevangen dat Niels Destadsbader ook een nieuw album heeft uitgebracht, misschien is dat dan meer iets voor jou?!

1. Intro
  2. As Life Slowly Fades
  3. Pulses Of Pleasure