Review The Maension - Rævolution

8

Artiest: The Maension

Album: Rævolution

Genre: Alternative Rock

Label: Take This Trip To Mars Records/Knife Fight Media

"Met tien nummers moet The Maension de luisteraar overtuigen. Dat doen ze ook."

Rævolution, een album daterend van 2018 van The Mænsion, een Amerikaanse rockband die perfect op de radio zou kunnen gedraaid worden. Haak niet af, wetende dat in de Verenigde Staten rock en metal wel degelijk op de radio gedraaid wordt. The Maension moet echter opboksen tegen zoveel andere bands in de (alternative) rock scene.

Met tien nummers moet The Maension de luisteraar overtuigen. Dat doen ze ook. We  vergelijken hen met bv. Creed, een niet te missen vergelijking. De stem van zanger Mark Mænsion lijkt hard op die van Scott Stapp, een mooi compliment. Ook muzikaal lijken ze uit datzelfde rock-vaatje te tappen.

“Power to us, power to us” galmt het als intro van eerste track Army Of The People. Het nummer bouwt rustig op, waardoor Mark’s stem meteen onze ogen doet opentrekken. Het krachtige meezingrefrein haalt ons alvast over de streep. Van een iets harder kaliber is opvolger Say It! en ook The Engineer is een sterk nummer. Op Elation horen we dan weer op en top alternative rock, net zoals op Imagine Tomorrow. Beiden toch wel toptracks in hun genre, rustig maar catchy. Over catchy gesproken? Master-Slave klinkt iets electronischer en de gitaar rifft wat harder dan op voorgaande nummers. Distortion microfoon en een kreunende vrouw op de achtergrond, raar maar toch catchy. Elke Amerikaanse rockband heeft wel een rockballad. Dat is Happy geworden. High levert dan weer een hoog Creed gehalte op en dan hebben we de verrassingen gehad.

Doorheen het hele album valt de ferme stem van Mark Maension op. Muzikaal horen we niets nieuws, maar The Maension wil duidelijk naar een groot publiek toe scoren. Ze zullen dat in Amerika zeker lang niet slecht doen en potentieel in de toekomst die grote openlucht arena’s vullen (of althans als support band), maar in Europa wordt hun doorbraak een pak lastiger. Nu, laat deze review voor zich spreken en geef hen zeker de steun die ze verdienen om dat ook in Europa te doen!

1. Army Of The People
  2. Say It!
  3. The Engineer