Review The Picturebooks - The Hands Of Time

9

Artiest: The Picturebooks

Album: The Hands Of Time

Genre: Rock

The Hands Of Time is het derde album van The Picturebooks. Indien u uw rock liever gepolijst heeft, zou ik zeggen luister maar wat verder naar uw Bryan Adams-cd. Indien u uw rock liever vuil heeft, een onverzorgde baard hebt (niet zo een hipsterbaard) en niks liever doet dan door het land te trekken op uw chopper, dan hebben we hier iets moois voor jou.

Horse Of Fire is het eerste nummer en het is een soulful gezongen a capella-nummer. Het is eens iets anders dan de doorsnee instrumentale intro. Howling Wolf is een fantastische rocker met stampende drums en doorleefde zang. Het is tevens de eerste single van dit album. Geloof me, er staat nog veel meer lekkers op dit album! Like My World Explodes misleidt je een beetje, eventjes krijg je het gevoel dat je een INXS-nummer te horen zult krijgen. Maar niks is minder waar, het is een bluesy nummer met de kenmerkende drums. Titelnummer The Hands Of Time doet me een beetje aan Seasick Steve denken, wat geen schande is. Het is een crossover van blues- en countryrock. De volgende song The Day The Thunder Arrives wordt begeleid door een rock’n roll geïnspireerde piano. Maar verwacht geen Jerry Lee Lewis capriolen. Het nummer is vrij slepend en bluesy. Electric Nights vervolgens, is een rechttoe rechtaan rocker die bewijst dat deze band klaar is voor de grote zalen en wie weet misschien ook wat airplay. Rain is een akoestisch nummer met gefluit en luidende klokken. Dit nummer zou zomaar op een Tarantino-soundtrack kunnen staan. Voor het volgende nummer, You Can’t Let Go, krijgen de heren Grabke en Mirtschink vocale versterking van niemand minder dan Chrissie Hynde. Het nummer zelf is een rustig bluesy nummer met een mondharmonica. Bij Lizard wordt de gashendel nog eens goed opengedraaid. Net als alle andere songs op dit album heeft deze song een zeker meezinggehalte. Deze band is echt klaar voor de next level! Tell Me Lies gaat over een gebroken hart en de zang scheurt letterlijk alles open, heel doorleefd! Het nummer zal zeker niet over een puberliefde gaan. Afsluiter The Rising Fall is een sfeervol ingetogen nummer met slidegitaren en dus de nodige blues- en countryinvloeden.

The Hands Of Time is waarschijnlijk één van de beste rockalbums die je dit jaar te horen zult krijgen. Een zwakte bespeuren is onmogelijk. Het boeit letterlijk van de eerste tot en met de laatste noot. Een album die iedereen moet gehoord hebben! Ging StuBru zich trouwens niet heroriënteren?

1. Horse Of Fire
  2. Howling Wolf
  3. Like My World Explodes