The Last Rebel Agency lanceert hashtag tegen commerciële De Nieuwe Lichting

The Last Rebel Agency, een nieuwe boekingsagentschap voor Belgische muziekgroepen, lanceert een hashtag die moet gebruikt worden als een middel om duidelijk te maken dat De Nieuwe Lichting van Studio Brussel anders moet.

De organisatie wil duidelijk maken dat Studio Brussel helemaal niet meer rock getint is. De Nieuwe Lichting zet volgens hen al jaren geen echte rock- en metalgroepen meer in de spotlight. Er zijn meer dan genoeg kwalitatieve Belgische rockbands, maar "raar genoeg worden deze projecten nooit opgepikt door de nationale zenders. Veel van de projecten draaien heel goed in de rest van Europa, maar het thuisfront blijft onvermurwbaar. En in Belgie geldt nog steeds: Geen airplay = Geen deftige gigs", aldus de organisatie. Daarom lanceren ze de hashtag "#fckdnl":

"Wij willen met' The Last Rebel' een poging ondernemen om opnieuw kwalitatieve nieuwe Belgische rock op de radio te krijgen. Naar analogie met "#metoo" , wat toch serieus de sociale media is rondgegaan, willen wij met #fckdnl (ofte fuckdenieuwelichting) in 2018 opkomen tegen alle crap die door onze nationale 'Rockradio' door onze strot wordt geramd. Hiervoor zoeken wij mensen/bands die het lef hebben om in een korte video van max. 1 minuut hun gal te spuwen over De Nieuwe Lichting. Wat er moet veranderen, welke bands meer / minder aandacht verdienen, ... alles kan. De bedoeling is dat deze filmpjes worden gepost op de persoonlijke profielpagina, de bandpagina en uiteraard op de pagina van 'The Last Rebel' zelf ( https://www.facebook.com/lastrebelagency ) met de hastags : #fckdnl #thelastrebel.

Voor meer informatie of contact, bezoek de Facebookpagina https://www.facebook.com/lastrebelagency

Categorie: