Spotlight: When Plagues Collide
België heeft meer te bieden dan Chocolade, bier en wielrennen aan de wereld, namelijk in de metalscene met bands als Brutus, King Hiss, Amenra en Ancient Rites. Ook in deathcore hebben we veel lekkers in de aanbieding waaronder When Plagues Collide die een solide mix brengt van death en black metal doordrenkt met breakdowns en gutturals.
When Plagues Collide, begon hun reis in juni 2016. Wouter (zanger) besloot een nieuwe band op te richten nadat zijn voormalige band, Falanx, besloot te stoppen. Hij ging op zoek naar nieuwe leden en kwam in contact met Santy (gitarist). Met eenzelfde voorliefde voor stevige muziek begrepen ze elkaar vrij goed. Omdat Wouter en Joris broers zijn en gewend waren om samen muziek te maken, belde Wouter hen op om te vertellen wat hij van plan was. Ook Joris raakte enthousiast en sprong mee op de trein.
Tom Noppen (ex-drummer) en Bastiaan Barbieux (ex-bassist) voegden zich ook bij hen en When Plagues Collide was een feit.
De band kwam eerst met een pure deathcore EP genaamd ‘Shrine of hatred’ (2017). Een brute start maar nog niet het geluid waar ze naar op zoek waren. Er werden nieuwe nummers geschreven. Santy had iedereen uitgedaagd om het sneller en wat technischer te maken. Op dit punt besloten ze om uit elkaar te gaan met hun drummer Tom. Ze vonden Siebe, een jonge tienerjongen die net in de puberteit kwam. Hij was toen 17 jaar oud, maar hij had de vaardigheden waarnaar ze op zoek waren.
Na een jaar, in 2018, was het eerste volledige album een feit. ‘Tutor Of The Dying’ was geen pure deathcore meer. Het had meer invloeden van melodieuze death metal en symfonische black metal, maar nog steeds met de brute riffs en breakdowns van pure deathcore. Met Tutor kwamen ze in de buurt van wat ze bereid waren te maken. Na veel shows gespeeld te hebben ter promotie van 'Tutor of the Dying' moest Bastiaan om medische redenen stoppen bij When Plagues Collide.
Joshua, die al gitaar speelde in zijn band in Awaiting Chaos, deed auditie en zijn vaardigheden als gitarist waren behoorlijk opmerkelijk toen hij de bas speelde. Meteen was duidelijk dat hij bij de band moest komen. Met Corona op komst en alles dat werd afgelast, besloot When Plagues Collide de tijd te nemen om hard te werken aan hun persoonlijke vaardigheden als muzikanten. Het schrijfproces voor hun volgende album was begonnen, maar ze waren erg kritisch. Ze wilden alles en iedereen omver blazen en wilden de verwachtingen van hun fans en hun nabije aanhang niet teleurstellen.
In 2022 waren ze eindelijk volledig overtuigd van wat ze hadden geschreven en stapten ze terug naar Yarne Heylen van Project Zero om hun tweede album op te nemen. Door allerlei omstandigheden na de opname ging het niet zoals verwacht. Maar toch een paar maanden later, in april 2023, was het zover. ‘An Unbiblical Paradigm’ was een feit en de band is er helemaal klaar voor om dit meesterwerk te promoten bij iedereen die zo lang heeft gewacht.
When Plagues Collide, began their journee in June 2016. Wouter (vocalist) decided tot start up a new band after his former band, Falanx, decided to stop. He started to search for new members and got in touch with Santy (guitarist). With a similar love for some heavy music they understood each other pretty well. As Wouter en Joris are brothers and were used to play music together, Wouter called him to tell his plans and what he has been doing so far. Joris got excited as well and jumped on the train.
Tom Noppen (former drummer) and Bastiaan Barbieux ( former bassist) also joined them and When Plagues Collide was a fact.
The band first came with a pure deathcore EP called ‘Shrine of hatred’ (2017). A brutal start but not yet the sound they were looking for. New songs were written. Santy got us all challenged to make it faster and a bit more technical. At this point they decided to separate ways with their drummer Tom. They found Siebe, a young teenager boy who just got into puberty.. ;) Back then he was 17 years old, but he had the skills we were looking for.
After a year, in 2018, the first full length album was a fact. ‘Tutor of the dying’ was not pure deathcore anymore. It had more influences of melodic death metal and symphonic black metal, but still with the brutal riffing and breakdowns of pure deathcore. With Tutor they came close to what they were willing to make. After playing a lot of shows to promote Tutor of the dying Bastiaan had to stop playing music with us because of medical reasons.
Joshua, who already played guitar at his band awaiting chaos, did audition and his skills as a guitarist were quite remarkable when he played the bass. Immediately it was clear that he must join the band. With Corona coming and everything got canceled. WPC decided to take their time to work hard on their personal skills as musicians. The writing process for their next album was started but they were very critical. They wanted to blow everything and everyone away and didn't want to disappoint the expectations of their fans and their closeby support.
In 2022, they finally were fully convinced of what they had written and got back to Yarne Heylen of Project Zero to record their second album. Due to a lot of circumstances after recording, it didn’t go as they expected. But yet, a few months later, in April 2023, there it was. ‘An Unbiblical Paradigm’ was a fact and the band is ready and fully excited to promote this masterpiece to everyone who waited so long.
Bandmembers
Wouter: "Oktober 2004, The Unholy Alliance Tour met Hatebreed, Slipknot en Slayer. Mastodon werd overgeslagen omdat.. Nou, ze zijn waardeloos. Maar hier is het allemaal begonnen. Ik kwam twee jongens van mijn voormalige middelbare school tegen, begon te praten over de liefde voor heavy muziek en over het beginnen van een band. Het volgende dat ik wist, was dat ik probeerde zoiets als een frontman te zijn en uit het zolderraam moest kotsen bij elke poging om te piepen. Hoe dan ook, deze band (genaamd Injected by hate en later bekend als Falanx) stopte met bestaan, maar Joris en ik wilden de muziek en podia niet opgeven, dus gingen we op zoek naar nieuwe leden. We zijn in Zaventem en het is nu 2016. Hier heeft When Plagues Collide het levenslicht gezien."
"October 2004, The Unholy Alliance Tour with Hatebreed, Slipknot and Slayer. Mastodon was skipped because.. Well, they suck. But this is where it all started. I ran into two guys from my former high school, started talking about the love for heavy music and about starting a band. Next thing I knew was I was trying to be something like a frontman and vommiting out of the attics window by every attempt to squeel. Anyway, this band (named Injected by hate and later known as Falanx) stopped existing but Joris and I wouldn’t want to give up the music and stages so we started looking for new members. We are in Zaventem and the year is now 2016. This is where and when, When Plagues Collide has seen the light of life."
Santy: "Ik begon op 10-jarige leeftijd als bassist om wat punkrock te jammen met mijn jeugdvrienden. Tegen de tijd dat ik 12 was, dacht ik dat gitaar meer mijn kopje thee was. Mijn eerste 'serieuze' band waarmee ik wat optredens deed was Beneath the Ground, waar ik zang deed, andere projecten waar ik bij betrokken was, waren Enthralled en Cryostasis."
"I started at the age of 10 as a bass player to jam some punk-rock with my childhood friends, By the time i was 12 i figured guitar was more my cup of tea , My first ‘serious’ band i did some gigs with was Beneath the Ground, where i did vocals other projects i’ve been involved with were Enthralled and Cryostasis".
Joris: "Mijn eerste gitaar kreeg ik cadeau toen ik 6 jaar oud was. Opgegroeid in een huis met oudere broers die ook muziek speelden, was niet zo abnormaal. Later vond ik mijn liefde voor de zwaardere genres. Begonnen met Slipknot, Hatebreed, All Will Perish,... Die bands motiveerden me om aan mijn vaardigheden te werken om sneller en technischer te spelen. Mijn 6 jaar oudere broer, Wouter, speelde al in bandjes. Toen ze een gitarist nodig hadden. Ik begon me bij hen aan te sluiten en sindsdien ben ik nooit meer gestopt met live muziek spelen. Mijn eerste band was Falanx. Gestart in 2011. We maakten deathcore met poëtische teksten in het vlaams. Toen we in 2016 moesten stoppen, verveelde ik me behoorlijk en miste ik het live spelen. Toen Wouter contact opnam met zijn plan om een nieuwe band te beginnen, twijfelde ik niet. Ik was er vanaf het begin bij en zit nog steeds in de huidige line-up van When Plagues Collide."
"I had my first guitar as a gift when I was 6 years old. Raised in a home with older brothers who played music as well wasn’t this abnormal. Later on I found my love for the heavier genres. Started with Slipknot, Hatebreed, All shall perish,... Those bands motivated me to work on my skills to play faster and more technical. My 6 year older brother, Wouter, was already playing in bands. When they were in need of a guitarist. I started to join them and since then I never quitted playing music live. My first band was Falanx. Started in 2011. We made deathcore with poetic lyrics in flemish. When we had to quit in 2016, I was quite bored and missed playing live. When Wouter got in touch to tell his plan to start a new band, there was no doubt on my mind. I was there from the start and I’m still in the current line up of When Plagues Collide."
Siebe: "Ik begon met drummen toen ik 8 jaar oud was. Opgegroeid met blues en popmuziek in huis, heb ik nooit echt kennis gemaakt met extremere muziek. Dat was voordat ik bands als Slipknot, Korn en System of a Down tegenkwam tijdens het luisteren naar willekeurige nummers op YouTube. Dat opende absoluut een hele nieuwe wereld voor mij! Door zoveel mogelijk nummers te oefenen kreeg ik een basis in metaldrummen en dat bleef een tijdje zo. Rond mijn 16e begon ik fulltime muziek te studeren op school en sloot me aan bij een project genaamd cryostasis, waar ik uiteindelijk Santy ontmoette die me vroeg om auditie te doen voor zijn andere band When Plagues Collide. Dat was eigenlijk mijn eerste kennismaking met deathcore. Een jaar later zaten we al in de studio om ons eerste album Tutor of the Dying op te nemen! Na een paar jaar in de band te hebben gezeten en in een aantal andere bands gespeeld te hebben zoals Verwilderd, Storm upon the Masses,... Waar ik nu mee bezig ben, ik studeer popdrums aan het conservatorium van Gent, speel nog steeds hele coole shows met WPC en bundelde mijn krachten met Coffin Feeder waar ik zij aan zij speel met enkele van mijn persoonlijke helden!"
"I started drumming at 8 years old. Growing up with blues and pop music around the house I never really got introduced to more extreme music. That was before I stumbled upon bands like Slipknot, Korn and System of a Down while listening to random songs on YouTube. That definitely opened a whole new world for me! Practicing as many songs as I could I got a base in metaldrumming and it stayed that way for a while. Around 16 years old I started studying music fulltime at school and joined a project called cryostasis where I eventually met Santy who asked me to audition for his other band When Plagues Collide. Which was actually my first encounter with deathcore. A year later we were already in the studio recording our first Album Tutor of the Dying!
After a couple of years in the band and playing in a couple other bands like Verwilderd, Storm upon the Masses,... Skipping to now, I am studying pop drums at the conservatory of Ghent, still playing really cool shows with WPC and joined forces with Coffin Feeder where I play side to side with some of my personal heroes!"
Joshua: "Begon mijn eerste reis naar metal via Guitar Hero en kreeg mijn eerste gitaar toen ik 16 was. Begon de band Awaiting Chaos in 2012. Tijdens corona zag ik dat When Plagues Collide op zoek was naar een nieuwe bassist, dus ik waagde het erop en ging de studio in voor het nieuwe album kort daarna. Sindsdien is het goed met de jongens!"
"Started my first journey into metal through Guitar Hero and got my first guitar at 16. Started the band Awaiting Chaos in 2012. During corona I saw When Plagues Collide was looking for a new bassist so I took my shot at it and headed into the studio for the new album shortly after. It's been good times with the boys ever since!"
Interview
Hoe voelde het om een show te kunnen spelen in de Kavka oudaan samen met Aborted?
When Plagues Collide:"Om een show te kunnen spelen met namen waar we zelf naar opkijken metalscene is altijd heerlijk en dus iets waar we uiteraard enorm naar uitkijken. Aborted gaat al jaren mee en het mag misschien verwonderen, maar hun albums vormen een vaste waarde in onze cd-rekken. Voor sommigen van ons -en om de leeftijd niet te moeten vermelden zullen we geen namen noemen- zelf nog voor we zelf muziek begonnen te maken. Alleszins, wanneer je dan een podium mag delen met die mannen, dan is dat een stevige vink op de bucketlist. Een fantastisch gevoel! Los daarvan is het ook een fijne bevestiging dat When Plagues Collide in zijn groeispurt zit, en ook dat is een compliment waarvoor we enorm dankbaar zijn. We kunnen stellen dat Aborted een grootmacht is en blijft en dat wij hebben beleefd, ervaren en genoten!"
Jullie hebben nog niet zo lang geleden op Herrie opgetreden voor de 4de keer ondertussen geloof ik. Merken jullie een verschil tussen het publiek van Nederland en België?
When Plagues Collide:"Yesss! Herrie voelt ondertussen wat als thuiskomen. Daar worden we telkens door zowel het publiek als door de organisatie geweldig goed ontvangen én kunnen we meegenieten van andere dikke bands op de podia. Een verschil tussen de landen aangeven is moeilijk vind ik persoonlijk. Er zijn shows waar barkrukken door de lucht vliegen, piercings worden gevonden na het optreden, waar stevig gelachen, gemoshed en bewogen wordt en dus heel erg veel energie aanwezig is. En er zijn shows waar het soms zo rustig blijft waardoor we twijfelen of we spelen op een maandagavond. Alleen is dat zowel in België als in Nederland merkbaar. En bij uitbreiding ook Frankrijk, Duitsland en Italië."
Wat zijn de wildste dingen die jullie zoal hebben meegemaakt tijdens shows/tours? Want op Herrie bijvoorbeeld heb ik Wouter aan het werk gezien met het tatoeëren aan de merch table.
When Plagues Collide:"Dat tatoeëren is vooral een uit de hand gelopen belofte van een eerdere show in Nederland. Wouter werd toen aangesproken door iemand uit het publiek en wou dat hij zijn handtekening tatoeëerde, dus ging Wouter op zoek naar een apparaat en liet de inkt rijkelijk vloeien. Alleen verwachtte hij zich niet aan de rest van de mensen die zich (vrijwillig) aanboden om door onze niet zo kundige frontman betekend te worden. Al zijn er ook hier weer kei toffe -en eerder permanente- herinneringen gemaakt! Omwille van het succes zijn we beginnen overwegen om dat tatoeëren zelfs standaard aan te bieden aan onze merchtafel. Haha, nee dat is niet waar hè, dat gaan we niet doen. Toch even voor de duidelijkheid.."
Jullie hebben niet zo lang geleden jullie nieuw album “An Unbiblical Paradigm” uitgebracht. Hoe kijken jullie hierop terug?
When Plagues Collide:"Bij de oprichting van When Plagues Collide in 2016 was het super belangrijk dat alle muzikanten op eenzelfde lijn zouden zitten en dus écht dezelfde muzieksmaak zouden hebben binnen de metal. Waar je uiteindelijk belandt met het eindproduct is altijd wat een vraagteken en afhankelijk van heel wat bijkomstige factoren. Daarbij komt ook dat de sound die je wilt creëren geen statisch gegeven is, dus ook blijft veranderen naargelang je muzikale competenties blijven groeien. En je ‘goesting’ wat bijgeschaafd wordt. Onze EP Shrine of Hatred is bijvoorbeeld helemaal niet meer te vergelijken met An Unbiblical Paradigm. De symfonieën zijn gelijkwaardig geworden aan het gitaarspel en ook de vingervlugheid is wel wat gegroeid waardoor we andere tempo’s kunnen neerschrijven ten opzichte van 2016. Onszelf blijven uitdagen is iets dat we allemaal graag doen want om in onze comfortzone te gaan zitten zijn we net iets te ambitieus.
Tutor of the Dying is een eerste stap geweest naar de sound die we initieel voor ogen hadden. Inmiddels zijn we 7 jaar verder en zijn we allemaal gegroeid als muzikanten -gelukkig maar. Voor An Unbiblical Paradigm kozen we voor het concept ‘macht’, maar dan wél met uitbreiding in al zijn vormen. Voor de hand ligt de politieke macht, maar we spreken bv. ook over een kanker die beslist hoe je leven verder zal gaan (Converted into Cipher). Of niet. Of over natuurkrachten die de kracht en macht hebben om menselijke verhalen te wissen (Devourer of Memories). Alleszins voelen we dat dit concept klopt, zowel tekstueel als instrumentaal zijn we zeer tevreden over hoe we de puzzel hebben kunnen neerleggen. Zelf kunnen we dus zeggen dat we onze sound hebben gevonden, al zullen we uiteraard wel een gezonde druk op onze schouders leggen om de volgende plaat net weer wat uitdagender te maken. Want we zijn écht wel trots om met An Unbiblical Paradigm naar buiten te kunnen komen.
Verder hebben we natuurlijk ook veel te danken aan mensen die hebben geholpen om dit album te verwezenlijken. Denk maar aan Yarne (Project Zero) en aan zowat iedereen die onze muziek kritisch beluisterde en ons gezouten of ongezouten feedback gaf. Zoals reeds aangehaald zullen we When Plagues Collide blijven bijsturen en willen wij als muzikanten ook blijven groeien. Al kunnen we wel zeggen dat dit album een zéér sterke basis toont van wat er naar de toekomst toe verwacht mag worden, en hopen we ook dat wij onze nieuwe doelen wat betreft binnen-en buitenlandse shows en festivals, maar ook algemene naamsbekendheid kunnen waarmaken."
Wat is voor jullie persoonlijk de leukste herinnering die jullie hebben in When Plagues Collide?
When Plagues Collide:"Moeilijke vraag want wanneer je zo vaak samen op de baan bent, dan worden er wel wat verhalen geschreven. Maar als we moeten kiezen dan zal Metalgates festival 2018 in Roemenië ons het hardst van onze sokken hebben geblazen. We kregen toen de kans om daar op te treden, de eerste keer voor een zaal van 1200 man dus sowieso pittig wanneer je dat niet gewend bent. Het was vooral het overweldigende gevoel van het publiek dat zo is bijgebleven. Tijdens onze soundcheck stond er vijf man en een paardenkop dus dachten we voor een lege zaal te moeten staan. Voor een eerste festival is dat natuurlijk even balen, maar we zouden kei hard gaan en spelen alsof er 100000 man stond. Wanneer we de intro in gang trokken stonden we met onze rug naar de -in onze gedachten- lege zaal, maar toen we ons omdraaiden voor die eerste noten van Messenger of the Holy Falshood was de zaal tot de nok gevuld. Zo. Ineens. Onze hartslagen zullen op dat moment even snel gegaan zijn als het aantal BPM’s dat toen speelde. Het was overweldigend en wij stonden daar met vijf te lachen als een kleuter op 6 december. Zoveel sfeer, non-stop interactie met ‘ons’ publiek.. Wat wilt een mens nog meer? Na de set liepen we naar buiten richting backstage en Wouter ging zelfs even ‘vomeren’ (om dat hier even proper te verwoorden). Super intens, kei plezant! We stonden daar door elkaar te praten en werden enkel geleid door ons enthousiasme, volledig onder de indruk van alles wat er net gebeurd was. Dus de leukste herinnering zal toch Metalgates geweest zijn. Voorlopig althans! *knipoog*"
Als een symphonic deathcore band zijnde in België, vinden jullie dat er genoeg kansen worden aangeboden om jullie muziek aan de man te brengen?
When Plagues Collide:"We zijn er ondertussen achter dat het een wereld apart is en dat er ongelooflijk veel connecties nodig zijn om te geraken waar je wilt geraken. De scène leeft en dat is merkbaar en ook voelbaar voor bands die willen optreden. Uitbaters van kleinere venues zijn altijd sympathiek en het blijft ook altijd kei tof om daar te spelen, dus daar zijn kansen genoeg. Als je er werk insteekt natuurlijk, maar dat is maar logisch. Wanneer het gaat over grotere shows en festivals voelt het wel aan alsof je sterke banden met bookers, organisatoren of labels nodig hebt. Wat op zijn beurt ook niet geheel onlogisch is. Het ding is dat kansen altijd de kop op zullen steken, maar dat je niet mag wachten tot die in je schoot worden geworpen. Hoe meer tijd en moeite je zelf investeert, hoe meer kansen je zal kunnen creëren om te worden opgepikt. En wat geluk. De juiste persoon op de juiste plaats kan natuurlijk ook meespelen."
Op welk festival zouden jullie graag ooit eens spelen en waarom?
When Plagues Collide:"Op welk niet natuurlijk? We mogen dit jaar de Mainstage van Metaldays en kijken daar enorm naar uit. Verder blijft Graspop voor iedereen een doel. Simpelweg omdat we daar allemaal sinds onze jonge jaren de weide onveilig maakten en allemaal dachten ‘hier wil ik ook staan!’ Graspop zou dus een jongensdroom zijn die uitkomt. Los daarvan zijn we niet moeilijk en willen we An Unbliblical Paradigm ook heel graag live voorstellen aan de rest van de wereld. Laat die festivals dus maar komen!"
Jullie zitten ondertussen bij het label Necktwister Records, merken jullie een verschil en hoe verloopt de samenwerking?
When Plagues Collide:"Kleine nuance: we zaten bij Necktwister. Deze samenwerking is na de release van An Unbiblical Paradigm gestopt wegens omstandigheden waarover we niet uitwijden. Wel willen we graag meegeven dat we nog steeds met alle gemak door eenzelfde deur kunnen en dat we mooie en toffe shows hebben kunnen spelen dankzij hen -waarvoor we Kurt natuurlijk dankbaar zijn. Voorlopig gaan we er dus zelf kei hard voor, luisteren naar voorstellen en wikken en wegen we andere opportuniteiten af. De ervaring met Necktwister heeft ons veel bijgebracht en geleerd over een andere, eerder organisatorische/praktische/administratieve kant van het artiestenleven, waardoor we dit gegeven ook bekijken als louter positief. Bijkomend maar niet onbelangrijk is dat we toffe mensen hebben leren kennen en we sterke en langdurige relaties hebben uitgebouwd."
Hoe zijn jullie eigenlijk op de band naam gekomen?
When Plagues Collide:"Zoals dat gaat met schrijven. Duizend woorden neerpennen en 99% schrappen. Tot je gelukkig bent met het eindresultaat. Hetgeen vooral gezocht werd, was een naam die de lading dekt, kracht uitstraalt én makkelijk bekt. Gezien de teksten over allerhande grote maatschappelijke kwesties gaan, maar ook over dagdagelijkse menselijke zorgen vertellen, moest het dus een eerder algemene naam worden. Maar wel sterk en betekenisvol. When Plagues Collide staat dus voor alle mogelijke ‘plagen’ die ons dagelijks bestaan teisteren. Het ongeluk dat mensen kennen, de miserie die ons overkomt binnen verschillende niveau’s van het leven. Denk aan bijvoorbeeld het politieke, emotionele, relationele, fysieke, financiële aspect. Alles waarmee we bezig zijn in het leven. En wanneer die verschillende aspecten/problematieken met elkaar in aanraking komen (of ‘botsen’), rijst de vraag hoe je hiermee omgaat. Afhankelijk van ons eigen gevoel over het tekstonderwerp, zal er geëindigd worden met een positieve of negatieve noot."
Wat is jullie favoriete nummer om live te spelen en waarom?
Siebe:"Voor mij is dit toch wel "Death in Progress". Met het maken van de nieuwe plaat heeft iedereen zijn persoonlijk niveau op hun instrument een heel stuk omhoog gekregen en vind dat dit nummer dat perfect laat zien! Voor mij persoonlijk is het een van de meest uitdagende nummers dat we ooit hebben geschreven, en ik hou wel van een goede uitdaging!"
Wouter:"Ik ga voor Tears of a King omdat dit één van de enige écht persoonlijke teksten is die ik heb geschreven. Hierdoor voelt het nummer ook net iets anders aan en zal dat nummer altijd met net iets meer gevoel gebracht worden."
Als jullie iets konden veranderen aan de metalscene , wat zou dit zijn?
When Plagues Collide:"De metalscène is de max! We spreken hier over één grote familie waarin je terechtkomt en over een sfeer die altijd even plezant is. Of er dus iets zou moeten veranderen durven we niet te zeggen.. Het globale beeld dat de buitenwereld over de scène heeft daarentegen, dat is een andere kwestie. En vaak een spijtige zaak. Alle metalheads zijn precies enkel kwaadaardige, lelijke, getatoeëerde gruwels die kinderen eten terwijl ze hun liefde voor Satan betuigen. Moest de wereld wat meer functioneren zoals onze geliefkoosde scène, dan zou er een pak minder gezever zijn en zouden al die vriendelijke, toegankelijke en open minded mensen veel meer lachen en plezier maken. En zouden wij misschien ook een pak minder inspiratie hebben om over te schrijven, maar dat is een opoffering die ik wil maken."
Discografie
An Unbiblical Paradigm tracklist:
1. Converted into Cipher
2. Death In Progress (ft. Sven van Aborted)
3. God Complex
4. The Glutton
5. Monopoly of Violence
6. The Grand Mouth Of Hell
7. Devourer Of Memories
8. In Alle Stilte
Tutor Of The Dying tracklist:
1. Messengers of the Holy Falsehood
2. Fertilization with the Body of Men
3. Legion
4. Dictating Violence (feat. Ben Duerr)
5. Als Imperatieve Grootmacht
6. Tutor of the Dying
7. Fleshmould (feat. Luke Griffin)
8. Belials Archetype
9. Marked for Destruction (feat. Tim De Ridder)
10. Corpus Maleficus
11. Vows
Shrine Of Hatred tracklist:
1. Lust / Violence
2. Place Your Bets
3. Terra Incognita
4. Facebreaker
5. Shrine of Hatred
6. This Mortal Statue
line-up:
Wouter Dergez : Vocals
Joris Dergez : Guitars
Santy Van der Mieren : Guitars
Joshua Kinsbergen : Bass
Siebe Hermans : Drums
meer info:
https://www.whenplaguescollide.com/