Review Bad Wolves @ Trix Club

zaterdag, 25 januari, 2020

We leerden Tommy Vext in de lage landen kennen toen hij inviel voor Ivan Moody bij Five Finger Death Punch. Maar het wordt hoog tijd dat we hem leren kennen als frontman van het geweldige Bad Wolves. De band is inmiddels aan z'n tweede album toe getiteld 'N.a.t.i.o.n.' en dat stelden ze vanavond aan hun fans voor in Antwerpen. De band brak wereldwijd door met de geweldige Cranberries cover Zombie. Support werd geleverd door het Belgische Moments.

Bad Wolves is momenteel op tournee samen met Five Finger Death Punch en Megadeth, maar deze tournee passeerde niet in België. Reden genoeg dus voor een eigen headline show en fijn van hen om dat in Antwerpen te doen. Overigens stond eerst ook het hele tourpackage aangekondigd in Vorst Nationaal, maar minuten na die aankondiging werd die datum terug offline gehaald. Wij voorspellen dus een bevestiging op Graspop Metal Meeting.

Moments had als support de eer om deze show op gang te trappen. De band uit Tessenderlo bracht hun metalcore met volle overgave voor een toch al aardig gevulde zaal. Het was al enige tijd geleden dat de band nog op een podium had gestaan maar hier was absoluut niks van te merken. Dries Monsieurs had er duidelijk zin in en liet als eerste track van de avond What If op ons los. De tracks volgden elkaar in sneltempo op zodat de vaart lekker strak in de set bleef. Bassist Gert-Jan Vandevoort zorgde na de steun in de harde vocals ook voor de fysieke inspanningen met z'n jumps. Na bisnummer The Architect zat hun set erop en kon het publiek zich vollop opladen voor hoofdact Bad Wolves. De opwarming zat alleszins al goed.

Een bijna uitverkochte Club vanavond voor Bad Wolves en dit tot groot jolijt van die band die zoals gezegd even uit hun grote tournee stapten om een bezoek te brengen aan Antwerpen. De fans en liefhebbers konden dit zeker appreciëren. Veel aandacht uiteraard voor hun nieuwste album 'N.a.t.i.o.n.', zo openden ze hun set met het geweldige No Messiah. De toon was gezet en alsook de sfeer. Het beloofde nu al een geweldige set te worden. We zagen vorig jaar Bad Wolves al aan het werk op Rock Am Ring maar het is altijd fijn om zulke bands ook eens aan het werk te zien in een zaal. Al zeker in een iets kleinere zaal zoals Trix Club waardoor de band bereikbaarder wordt. De high fives en fist bumps van Tommy werden met vele glimlachen onthaald. Net zoals bij Moments werd ook hier de vaart erin gehouden. Foe Or Friends, No Masters, Killing Me Slowly, Crying Game, Learn To Live, Hear Me Now, Better The Devil, allen werden ze met volle overgave op het publiek afgevuurd. Enkel naar het einde toe waren er emotionele rustpunten. Zo droeg Tommy Vext Remember When op aan een overleden vriend waardoor hij op het einde van de track het even moeilijk had. Het publiek stak hem een hart onder de riem en riep in koor "Tommy, Tommy, Tommy". De hele band verdween backstage uitgezonderd guitarist Doc Coyle en Tommy Vext. We werden getrakteerd op een akoustische versie van hun nieuwste single Sober en een geweldige Deftones cover Change In The House Of Flies. Hierna was het terug tijd om de hele band op het podium te halen voor Officer Down en het knappe I'll Be There waar Tommy nog een mooi verhaal over vertelde. Toen hij Antwerpen ging verkennen kwam hij twee fans tegen die al ettelijke jaren beste vrienden waren maar stiekem ook gevoelens voor elkaar hadden. Op aanraden van Tommy vertelden ze elkaar deze gevoelens met als resultaat dat ze als koppel de show bijwoonden. Geen Bad Wolves show natuurlijk zonder het nummer waardoor ze wereldwijd doorbraken, Zombie werd door het voltallige publiek luidkeels meegezongen.

Bad Wolves kwam, zag en overwon. Bekijk ook het photo report.