Review Breakdown Of Sanity + Dream On Dreamer + Novelists @ Muziekodroom

dinsdag, 18 oktober, 2016

Op de vroege dinsdagavond van 18 oktober 2016 speelde in de club van Muziekodroom een prachtige affiche met bands als Novelists, Dream On, Dreamer en headliner Breakdown Of Sanity.

De Franse band Novelists mocht met hun harde vorm van het progressive metal genre het publiek warm maken. Deze band, die bestaat uit bandleden van A Call Of Sincerity, brachten de kleine club van het Hasseltse Muziekodroom tot een zeer warme en betrokken sfeer. Het nummer Gravity bracht de djent meteen op gang, terwijl nummers Immedicable, Echoes en Muchos Touche een sierlijke beweging gaf. De helderheid van de stemtechnieken van de zanger was een wonderbaarlijk iets, zeker als je even ervoor de zanger nog hoorde repeteren op het toilet van de Muziekodroom. Mooie klanken met een variatie aan screams; Novelists bracht duidelijk een harde sfeer met muzikale variabelen. Kleine moshpits waren niet weg te ebben uit deze sfeer en het muzikale genot kreeg een hoogtepunt naarmate de set eindigde.

Dream On, Dreamer, een sensatie met een oorsprong in 2008. Ze stonden deze avond op het podium van de kleine stage in de Muziekodroom. Het publiek was krachtig aanwezig en schreeuwde de nummers toonhoog mee. Het ging snel met de nodige breakdowns om ook een paar moshpits en crowdsurfers los te laten. De band, die met nummers als Stay en Darkness Brought Me Here een torenhoge versnelling gaf op het publiek, scoorde met zijn screams. De heldere technieken kwamen iets minder sterk naar voor. Technisch muzikaal talent is hier zeker niet weg te nemen en Dream On, Dreamer gaf het publiek een muzikaal hoogtepunt.

Bulletproof, het eerste nummer van een sterke en interactionele set van de band Breakdown Of Sanity. De opening van formaat en waar het publiek een dolle sfeer aannam. Deze brute gitaarlijnen en openstaande breakdowns gaf het publiek een sterke metalcore sensatie. De melodieën waren de extra toets in het muziekgenre van Breakdown Of Sanity. De club van de Muziekodroom beefde onder crowdsurfers en moshpits onder invloed van nummers als Restless, Dead Flowers, Bind, From The Depths, New World en The Gift. Breakdown Of Sanity is de metalcore sensatie van deze affiche en hun genoegen in de mooie plaats was een waar genoegen. Tekstueel is de band in hun nummers zeer intens, waardoor de breakdowns met de moshpits een mooi en sterk moment waren voor iedere persoon die aanwezig was in deze kleine zaal. Zodoende werd de afsluiter van deze avond een genoegen voor deze mooie dinsdagavond.