Review Halestorm + Wilson @ AB Box

dinsdag, 9 februari, 2016

Een uitverkochte AB Box mocht Halestorm en Wilson verwelkomen. Voor een avondje rock moest je hier zijn, in hartje Brussel.

Van een goedgevulde Biebob naar 2x de grote zaal in Trix in 3 jaar tijd, het gaat Lzzy Hale en haar compagnons goed. De overstap naar de gezellige AB Box in Brussel, waar het balkon en een deel van de zaal wordt afgesloten met een doek, was een logische volgende stap. Ze presenteerden er uitgebreid hun nieuw album 'Into the Wild Life' dat vorig jaar uitkwam.

Wilson, net als Halestorm uit Amerika, mochten openen. Zij waren ook vorig jaar in Trix een van de support acts. Net als toen wisten ze te overtuigen. Met hun gure punkrock zijn ze zwaarder dan de hoofdact, maar dat maakt hen perfect om het publiek warm te krijgen. Dat deden ze ook met hun snelle gitaarriffs en de schreeuwerige stem van zanger ... terwijl de zaal steeds meer gevuld werd. Good stuff, check it out.

Toen volgde na een half uur pauze Halestorm. No nonsense, de band kwam voltallig het podium op waarop ze het nieuwe nummer Apocalyptic inzetten, een energiek nummer om onmiddellijk de toon mee te zetten voor de rest van de avond. Alsof het publiek nog niet enthousiast genoeg was, gingen ze verder met de hit Love Bites (so do I) wat alvast voor de eerste climax zorgde. Iedereen leek mee te doen en mee te zingen op deze Halestorm klassieker.

Terwijl op het optreden van vorig jaar het nieuwe album nog net niet uit was en we slechts één of twee nieuwe nummers te horen kregen, werd de belangstelling deze avond gevestigd op 'Into the Wild Life'. Om de kwaliteit ervan aan te tonen, werd de combo Scream, I am the Fire en I like it Heavy gespeeld. Het publiek kon het allemaal smaken en alle bandleden leken in topvorm, ze speelden piekfijn en Lzzy was goed bij stem.

Het keyboard stond vlak naast haar, wat alleen maar kon betekenen dat ze er op een moment gebruik van zou maken. Zo geschiedde, iedereen verwachtte Break In, maar de eer was weggelegd voor het nieuwe nummer Dear Daughter, wat grappig genoeg voorafgegaan werd door Daughters of Darkness, wat een compleet contrast is, het ene een zachte ballade met piano, het ander een energiek up-tempo meezingnummer. Ook broer en drummer Arjay mocht opnieuw floreren (en show verkopen) met een uitgebreide drumsolo.

Met de nieuwe nummers en de nodige hits zoals Rock Show, It's Not You, Mz. Hyde en Freak Like Me bracht Halestorm rock tot leven. Ze kunnen dit op Graspop Metal Meeting in juni nog eens overdoen.

Bekijk ook het fotoverslag.