Review Peter Pan Speedrock @ Fonnefeesten

Een stevig avondje punk-rock en stonerrock deze keer op Fonnefeesten met drie bands die er duidelijk zin in hadden om een feestje te bouwen.

The Fifth Season hadden het fonnerock concours gewonnen en mochten dus de avond openen. Ze deden dit met vooral in het begin van de set een stevig potje punk-rock meeting grunge waar vooral dus de stevige drumpartijen wederom opvielen. Ze deden hun uiterste best een thuispubliek te bekoren en slaagden daar ook in. Naarmate de set wat vorderde viel het allemaal een beetje terug, maar de laatste 4 a 5 nummers ging het dan weer wat beter. Deze band heeft zeker potentieel dat bewezen ze met een geweldig leuke EP "Dance of the Naked People" en door eerder het in de week het fonnerock concours te winnen. Het ontbreekt hen enkel aan dat klein beetje meer ervaring om een uur lang echt volledig te blijven bekoren maar met het einde van hun concert bewezen ze dat er meer inzit dan er nu echt uitkwam. In hun genre kunnen ze nog potten breken, geef ze gewoon de kans om te groeien en het komt wel in orde. In het oog houden deze The 5th Season zou ik zeggen!

Die ervaring straalden Wallace VanBorn dan weer wel uit. Puur muzikaal ligt het een beetje in het midden tussen stonerrock met een streepje post-rock zelfs. Vooral de instrumentale stukken waren gewoon magistraal te noemen. Het optrekken van een 'wall of sound' deden je verweesd achter blijven. Ze slaagden er dan ook in om een uur lang in een stevige houdgreep te houden, vooral de soms geweldige solo's van gitaar/drums gingen door merg en been. Dit allemaal ondersteund door een wel heel zalige zang. Dit was als het ware een 'muzikaal orgasme'. Ze kunnen zonder moeite wedijveren met de internationale groepen in hun genre, alleen beetje jammer dat ze niet wilden terug komen voor een bisnummer maar goed we keren tevreden terug!

De Nederlands Peter Pan Speedrock staan altijd garant voor een stevig potje punk-rock en dat was nu niet anders. Ze vlogen er vanaf het begin weer stevig in en dat zorgde voor een paar moshpits vooral vooraan aan het podium dan. Hoewel ik ze net iets minder gedreven vond dan bvb op Puntpop eerder dit jaar, was het toch wederom een stevige set zoals we van hen ondertussen al wat gewoon zijn. Peter Pan Speedrock staat garant voor een uurtje puur "Rock 'n Roll" uit het hart. Ze kwamen om een feestje te bouwen en deden dat wederom met succes.

Meer reviews van de andere dagen kan je hier lezen.